Wed August 4, 2021   |   چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰  
   
 
 
  انتقادات و پیشنهادات  |  ارتباط با ما      صفحه اصلی  |  اخبار و رویدادها  |  پیام ها و اطلاعیه ها  |  مناقصات و مزایدات
وحيد غفاري
رئيس سازمان مديريت و مهندسي شبکه حمل و نقل
     مناقصه، مزایده، فراخوان
خرید سیلندر ترافیکی
خرید رنگ دو جزئی ترافیکی
فروش املاک
اجاره‌ي پارکينگ
اجاره‌ي پارکينگ
بیشتر ...
 
 
  تاریخ انتشار : ١۴٠٠/٠٢/٢٧ تعداد بازدیـد : ۶۵   بازگشت
 
 
 


27 ارديبهشت ماه روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي


روابط عمومي از نگاه مقام معظم رهبري

 

 

 

فکر اينکه برادران يک بخش مشابه در ارگان هاي کشور را مثل روابط عمومي‏ ها گردهم آوردند فکر خوبي است.ما در نظام خود احتياج به يک انسجام حقيقي از هر طريق‏ ممکن داريم يکي از طريق هم همين است که عرف روابط عمومي در وزارتخانه‏ ها همگون و همنوا شود.حداقل‏ فايده اين کار بهره‏گيري از تجربيات يکديگر است. در مورد خود روابط عمومي،برادران شاغل اين کار به شان‏ و مسئوليت کار واقف هستند به خصوص در اين ايام که با مسئولان کشور تماس گرفتند و نقطه‏ نظرها روشن شده‏ است.روابط عمومي‏ ها مي‏ دانند کارشان چيست و چه‏ توقعي از آنها مي ‏رود.شايد کار روابط عمومي‏ ها را بتوان‏ به‏ عنوان روابط بين دستگاه‏ ها و مردم ملاحظه کرد.
روابط عمومي‏ ها بايد ببينند خلأيي که وجود آنها را ضروري کرده است چيست.عشق به خدمت گاهي در برخي از افراد و دستگاه ها موجب مي‏شود که قلمرو وسيع‏ تري را براي کار خود جستجو کنند و در نتيجه تداخل‏ بخش هاي مختلف پيش مي‏ آيد.جاي خالي روابط عمومي ‏ها بايد روشن شود و بايد روشن شود منظور از رابطه با مردم چيست.يعني مردم بايد از ما چه چيزهايي‏ بدانند.
بعضي معتقدند که روابط عمومي ها بايستي حقيقت‏ مطلب در مورد دستگاه ها را بيان کنند زيرا مردم انتظار و توقع دارند که همه واقعيت ها را بشنوند.بعضي هم‏ عقيده‏ دارند علاوه بر گفتن اين حقيقت بايد نظر مردم نسبت به‏ آن وزارتخانه نيز مشخص و منعکس شود.عده ‏اي‏ مي‏ گويند تنها چيزهاي اميدبخش را بايد به مردم گفت و مطالب يأس‏ آفرين را نبايد ارائه داد.
روابط عمومي‏ ها بايد روش خود را از بين اين سليقه‏ ها انتخاب کنند.به نظر من شما بايد مشخص کنيد انتظار مردم و دستگاه ‏ها از شما چيست.بايد با مردم صادقانه‏ رفتار شود و با زبان فريب با آنها رفتار نشود.مهمترين‏ مميزه جمهوري اسلامي ايران در بخش تشکيلات اين‏ است که مردم،مسئولان را از خود مي‏دانسته و توقع‏ غيرواقعي شنيدن و حرف سست شنيدن را ندارند.آنان‏ حرف صادقانه مي‏خواهند.
از سوي ديگر لزومي ندارد همه حقايق را به مردم‏ بگوييد و اين منافاتي با صادقانه بودن با مردم ندارد.بايد ترکيبي از اين دو شيوه را اتخاذ کرد.يعني صادقانه،دور از اغراق و بدون قصد سرگرم کردن مردم با آنها ارتباط برقرار کرد.
اصل اين است که همه سخنان صدق به مردم منتقل‏ نشود تا دشمن از خفاياي دستگاه ‏ها آگاه نشود.هيچ‏ لزومي ندارد همه مسائل و دقايق را با شعار صدق و حسن‏ نيست بگوييم.کساني که خطاب به مردم از دستگاه‏هاي مختلف انتقاد مي‏کنند و ضعف‏ هاي آن را گوشزد و اتمام‏ حجت بايد با مقام مافوق مثلا دولت يا مجلس صورت‏ گيرد نه اينکه چنين اتمام حجتي دل مردم را خالي کند. اين نشانه برخورد صادقانه نيست بلکه ساده‏لوحانه‏ است.
بايد مردم به دستگاه ‏ها اطمينان پيدا کنند،وعده‏ هاي‏ پوچ و صريح به مردم لزوم ندارد،در بيان حقيقت زبان‏ صدق لازم است.
ما بايستي بلندگوي مردم نسبت به خود را همواره باز نگه داريم به هر صورتي که ممکن است ما بايد هميشه به‏ گوش باشيم وگرنه چيزهايي از ما فوت مي‏شود که در تصميم‏ گيري هاي ما مؤثر خواهند بود.
نقص بزرگ دچار شدن باه افراط يا تفريط در رابطه با مردم است.به اين معني که گاهي آنقدر چيزي نگفته‏ ايم‏ که اصلا مردم اطلاعي از جريانات پيدا نکرده‏اند.مثلا مردم هنوز از کارهايي که شده است خبر ندارند.مردم ما نمي‏دانند که پس از پيروزي انقلاب چه تحولاتي صورت‏ گرفته و همين امر موجب شد که امام فرمودند مسئولان‏ بايد کارهاي خود را به مردم گوشزد کنند.گاهي هم در تبليغ و بيان مطلب چنان زياده‏روي و بدلحني کرده‏ايم‏ که به ضد تبليغ مبدل شده است که آثار بد آن از تبليغات‏ سوء شايد کمتر نباشد.
گاهي مطالب در مطبوعات و صدا و سيما بد بيان و ارائه م ي‏شود و گاهي تبليغ به نوعي در صدا و سيما مطرح مي‏ شود که گويي دشمن آن را تهيه کرده است. زبان تبليغ و لحن تبليغ گاهي در خدمت ضد تبليغ قرار مي‏ گيرد.بسياري از اخباري که به رسانه‏ ها داده مي‏ شود از طريق روابط عمومي انجام مي‏ گيرد و بايد از افراط و تفريط دور باشد،درعين ‏حال مسئولان در تنظيم خبر و در زمينه ارائه خبر مسئول هستند.
نکته ديگر اين است که برادران بايد قدري در توسعه‏ دادن به انتشارات روابط عمومي‏ ها قناعت کنند.زيرا زياد شدن خبرنامه‏ ها هيچ لزومي ندارد.روح مصوبات‏ مجلس هم همين بود که جلوي اين کار را بگيرند اما اين‏ توسعه متأسفانه هنوز هم وجود دارد اما کارهاي ابتکاري را بايد توسعه دارد.از جمله نظارت دادن خود مسئول به کار خود وي و تهيه جدول ها و نمودارها براي ديدن مسئولان که‏ چه کارهايي کرده است.
روابط عمومي بهترين نمايانگر اوضاع داخلي‏ وزارتخانه از يک سو و از سوي ديگر منعکس کننده‏ چگونگي مسائلي است که در آن نهاد مي‏ گذرد.سلامت‏ يک دستگاه به اتصال اجزاي آن و هم نوايي و همسازي‏ آنها ارتباط دارد.روابط عمومي‏ ها مي ‏توانند فعاليت نهادها را ارزيابي و منعکس کنند و مشخص کننده روش ها و نقص هاي دستگاه مربوط خود باشند.
 
 

 
     
 
 
 
 
 
 
 
© 2010 - 2021  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
١ کاربران آنلاین :
۱۸۶,۲۴۴ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
سازمان حمل و نقل تهران
سازمان حمل و نقل تبریز
سازمان حمل و نقل مشهد
 
 
لینک های مرتبط
شهرداری همدان
معاونت امور زیربنایی
شورای اسلامی شهر همدان
سازمان آمار و فناوری اطلاعات
 
دسترسی سریع 
اخبار و رویدادها
پیام ها و اطلاعیه ها
مناقصات و مزایدات
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان